Vele lichtjes in de tunnel

Cottenier Ina 09 augustus 2020
Hoe kan je nu sterren geven aan zo'n verhaal, dit kan je niet, maar zoals de slogan van het gezin, je kunt wachten tot er licht is aan het eind van de tunnel , maar je kunt ook in de tunnel zelf licht ophangen dus kan ik enkel mijn lichtjes erbij hangen.
Het vorige boek ' Kracht ' van Marc de Hond waardoor hij door een medische misser dwarslaesie kreeg had ik niet gelezen maar hij geeft in dit boek wel de raad om bij het katheteriseren bij blaasontstekingen toch jaarlijks een controle te doen want in vele gevallen kan er blaaskanker ontstaan.
Dit is het aangrijpend verhaal van Marc dat vanaf de diagnose van blaaskanker tot zijn overleden zijn gevoelens in een dagboek opschrijft. Dit boek mag pas verschijnen wanneer de auteur er niet meer is wat je als lezer nog meer doet slikken. Ook de vele complimenten aan het huis van zijn vrouw Remona die de verzorging op zich neemt komt de vele manterzorgers ten goede en is ook een knipoog naar de zoveel mensen die hun naaste vandaag nog als grote hulp zijn en dit met veel liefde doen.
Wat me bij blijft zijn zijn woorden: Je moet geen dagen aan het leven toevoegen, maar juist leven aan je dagen toevoegen. Het is de kwaliteit van de dagen dat telt niet de kwantiteit. Wijze woorden van een man die er nu jammer genoeg niet meer is.

Meer recensies van Cottenier Ina