Mooie thema's

Crissyzee 27 september 2020
Ik twijfel heel erg tussen 3* of 4*.. De ene keer neig ik meer naar 3, omdat de schrijfstijl voor mij soms iets te kinderlijk was. Aan de andere kant zorgde dat er wel voor dat je wel makkelijk door las.
Daarnaast zit ik na het boek uitgelezen te hebben nog steeds met een aantal vragen, waar ik liever toch nog wel meer duidelijkheid of antwoorden op had gehad. Ook stoorde het me soms hoe gemeen en egoistisch de kinderen deden. Ze waren soms zelfs aan het pesten. Dat had ik liever anders gezien, al helemaal in deze tijd.
Als laatste had ik verwacht dat het meer een thriller zou zijn, gezien de titel en de kaft.

Desondanks zat ik wel helemaal in het verhaal, heeft Sarah ervoor gezorgd dat ik wel helemaal mee leefde met de personages en moest ik zelfs een traan laten. Vanaf 3/4e van het boek zat ik er weer goed in en heb ik hem in een stuk uitgelezen. Er komen inderdaad mooie, maar ook moeilijke thema's aan bod en ik kan me voorstellen dat dit oa voor tieners erg herkenbaar maar ook confronterend kan zijn. Toch wordt het niet op een hele zware moeilijke manier beschreven.

En wat betreft het einde, ik was een beetje bang om het laatste hoofdstuk te lezen omdat ik niet wilde dat het zou tegenvallen (naar aanleiding van eerdere recensies die ik had gelezen). Maar ik vond het eigenlijk wel een mooi einde wat ook bij het boek past.

Meer recensies van Crissyzee