3,5 ster

Crissyzee 24 september 2023
Na de plotselinge dood van haar adoptiemoeder duikt Erin noodgedwongen in haar verleden, wat haar terugvoerd naar Ierland. Haar leven is in gevaar en ze is vastberaden om erachter te komen wat 'de lijst' nou eigenlijk is en waarom deze namen erop staan.
Al snel komt ze tot veel meer schokkende ontdekkingen.

Toen ik hoorde dat dit boek deels gebaseerd is op ware gebeurtenissen was ik meteen enthousiast. Dit geeft een boek voor mij vaak een diepere laag en doet je tijdens het lezen beseffen dat het eigenlijk allemaal te bizar voor woorden is. Als ik niet had geweten dat dit verhaal deels waargebeurd was, had ik het waarschijnlijk ook niet meteen geloofd.

Aan de hand van 3 personages (Erik, Max en Charlotte) neemt de auteur je mee in het verhaal. Door middel van flashbacks (die hadden van mij wel schuingedrukt mogen staan om het iets duidelijker te maken..) krijg je steeds meer informatie en kan je als lezer zelf gaan mee denken wat er nou eigenlijk gebeurd is.

Over de gebeurtenissen zelf wil ik niet te veel zeggen. Het is een fijnere leeservaring als je er blind in gaat en jezelf laat verrassen.

De schrijfstijl is vlot, door de korte hoofdstukken vlieg je zo door het verhaal heen. Het begin was goed, maar vond ik ook een beetje onrealistisch (met die hele schietpartij), het midden was soms een klein beetje langdradig maar het einde zat zeker goed in elkaar! Ik heb af en toe met open mond zitten lezen. Hartverscheurende gebeurtenissen en een sterk nawoord van de auteur.
Zeker het lezen waard

Meer recensies van Crissyzee