wisselend

Cruimeltje 07 juli 2020
Het boek trok mijn aandacht door de cover, de flaptekst en de lovende woorden in de media. Ik begon er met veel zin aan, maar het eerste deel viel mij vreselijk tegen. Er zat weinig vaart in, ik vond het rommelig met de aldoor wisselende perspectieven en raakte de draad kwijt. Langdradig vond ik het zonder spanningsboog! Ik heb tot twee keer toe besloten een stuk terug te bladeren en een deel opnieuw te lezen. Het is zelfs in me opgekomen het boek weg te leggen maar dat doe ik zo zelden dat ik toch doorlas. Gelukkig maar! Want vanaf deel 2 kreeg het boek me te pakken! Het tempo, het perspectief
van de diverse personages en met name later de fragmenten uit het dagboek zorgden ervoor dat ik in het verhaal kwam en het in een ruk uitlas. Het verhaal gaat meer leven vanaf deel 2 en de personages worden beter uitgewerkt en neergezet. Dat het gebaseerd is op feiten maakt het boek nog sterker voor mij. Ik kom uit op drie sterren. Deel 1 krijgt van mij twee sterren, de rest van het boek 4.

Meer recensies van Cruimeltje