leest als een trein!

Cruimeltje 28 februari 2020
Nog voor het boek echt is uitgekomen mocht ik het al lezen, dankzij Vrouwenthrillers.nl en uitgeverij De Crime Companie voor de blogtour van dit thrillerdebuut van Heleen Smit. De titel en ondertitel spraken me al erg aan, samen met de cover maakte het me al nieuwsgierig naar dit boek.
Ik werd zeker niet teleurgesteld. Wat een spannend boek en wat is het met vaart geschreven! De schrijfster was helemaal nieuw voor mij en ik begreep dat dit boek haar debuut is. Echt heel knap gedaan, ik heb genoten en kon het boek vaak niet wegleggen. Mede door de lekker korte hoofdstukken leest het als een trein en denk je snel ‘nog eentje’. Ik kijk uit naar een volgend boek van Heleen Smit, hoop dat er nog veel gaan volgen!
Het verhaal gaat over Sofie. Meteen vanaf de eerste bladzijde word je het verhaal ingezogen. Er gebeurt meteen van alles!
Sofie is op weg tijdens een sneeuwstorm. Ze denkt een snellere route te nemen door over een zandweggetje te gaan. Ze heeft haast, want ze heeft de verstandelijk beperkte broer van haar ex bij zich als passagier en moet hem thuisbrengen voor zijn verjaardagsfeestje. En dan ligt er zo maar wat op de weg..en ja wat doe je dan? Ik heb het me echt afgevraagd.. Sophie stopt en komt zo in een enorme achtbaan terecht van gebeurtenissen. Het eerste deel komt Sophie in een heel vervelende, traumatiserende situatie te zitten. Het loopt gelukkig goed af. Als je denkt dat dan het spannendste is geweest, dan heb je het mis, want juist als Sophie weer in de gewone wereld is en zich vrij kan bewegen komt ze in een nog veel gevaarlijke situatie terecht. Het verhaal wordt heel goed opgebouwd en is in een snel tempo geschreven. Karakters worden goed uitgewerkt. Het verhaal is geschreven vanuit Sophie en dat maakt dat je haar echt leert kennen. Het slot is heel verrassend, als je denkt dat je weet hoe het zit word je toch nog weer verrast. Het einde wordt ook heel snel beschreven, en hoewel ik van dat tempo in de verhaalontwikkeling houd, had het einde van mij wel iets meer uitgewerkt mogen worden.
Buiten dat een dijk van debuut, ik heb genoten van dit boek en ga deze schrijfster zeker volgen!

Meer recensies van Cruimeltje