spannend en verontrustend

Cruimeltje 02 januari 2021
Rosamund Lipton schreef met Drie uur een thriller die je bezighoudt, die verontrust. Het thema is pakkend: een aanslag op een school. Vanuit verschillende perspectieven wordt het verhaal opgebouwd. Er is een onderhuidse spanning die maakt dat ik door wilde lezen.
Voor de spanning geef ik het boek dik vier sterren. Op opbouw en uitwerking vind ik wat minder goed uit de verf gekomen. De opbouw in tijd en de steeds wisselende perspectieven doen rommelig aan. Ook het einde vond ik erg abrupt. Waar je bijvoorbeeld het hele boek meegenomen wordt in de gedachten en emoties van de moeder van Jamie, is dit aan het eind achterwege gelaten. Jammer want ik denk dat dat het einde sterker had gemaakt.

Meer recensies van Cruimeltje