“Ik kreeg mijn vader niet dood” is zeker geen triller als je een boek op zijn titel wilt lezen.
In dit boek gaat de schrijfster Lilian de Bruijn op zoek naar wie haar vader was en waarom is is geworden zoals ze hem kende.

Haar vader Ton de Bruijn is een jonge man tijdens de WOII en heeft als doel om Engelandvaarder te worden om zijn steentje bij te dragen tijdens deze oorlog. Helaas is hem dat niet gelukt en is hij gevangen genomen en heeft hij een aantal jaren onder vreselijk omstandigheden moeten leven. Hij heeft zelfs de dodenmars overleeft voor hij bevrijd wordt.

Na de oorlog komt hij Corrie tegen en trouwt met haar. Samen krijgen ze 2 meiden maar een goed huwelijk is het niet. Ton is er vaak niet en als hij er is is hij er ook niet. Ze besluiten uit elkaar te gaan en Lilian ( de jongste van de 2) ziet haar vader steeds minder en als ze hem wel ziet krijgt ze maar moeilijk hoogte wie hij nou is.

Als Lilian bij het Centraal Bureau voor Genealogie komt te werken en haar collega vraagt of ze wat over haar familie moet uitzoeken stuiten ze op een probleem. Ze krijgen haar vader niet dood. Dit betekend dat de overlijdens kaart van haar vader niet vindbaar is en dan begint haar zoektocht naar haar vader en haar relatie met hem.

Ik heb het boek bijna in 1 ruk uitgelezen. Ik vond het een interessant boek met veel weetjes. Een aanrader wat mij betreft.

Reacties op: Wie was mijn vader?

Ik kreeg mijn vader niet dood - Lilian de Bruijn