Echo's uit het verleden

Danielle 02 maart 2024
Echo’s

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Echo’s van Anja Feliers lezen.
Echo is deel vier van de serie rondom Caro Westerhof

De dochter van Victoria, Billie zegt op een dag: “Je zus zegt dat je zo lief bent, mama” Victoria is ervan overtuigd dat ze geen zus heeft. Haar pleegouders hebben haar altijd verteld dat ze enig kind was.
Ook doet het feit dat haar dochter verteld dat ze vaker gesprekken heeft met haar zus die in de nacht bij haar komt kletsen zet ze weg al denkbeeldige vriendje van haar dochter.
Pas als Billie dingen begint te vertellen die ze niet kan weten gaat ze steeds meer twijfelen en gaat ze toch wat op onderzoek uit.

Caro is bezig haar leven weer wat op de rit te krijgen naar alles wat ze heeft meegemaakt. Dit lukt haar aardig tot Rolf de vader van Nouk contact zoekt. Caro heeft 2 meiden. Lois en Nouk. Nouk is niet haar dochter maar Caro heeft haar geadopteerd. Haar biologische vader is nou niet eentje waar je gelijk van denkt dit is een goede papa. Hij heeft nogal wat op zijn kerfstok en wordt op dit moment ook gezocht door de politie. Ondanks dat besluit ze toch gehoor te geven aan Rolf om hem Nouk te laten zien.

Het geval is dat Lois en Nouk de vriendinnen van Billie zijn waardoor Caro op de hoogte komt van wat Billie ziet en doorkrijgt en besluit Victoria te gaan helpen.

Het boek is in delen opgedeeld. Deze lopen door elkaar heen maar dit is niet vervelend om te lezen. Je leest de delen van Victoria en Caro maar dan in het heden en in het verleden. Dit is soms even schakelen maar zeer goed te doen.
Voor een groot deel lijken het 2 losse verhaallijnen te zijn toe de dames samen komen. Dit geeft een mooie opbouw naar het einde van het verhaal.

Tussen de hoofdstukken staan kleine gedichtjes. Deze zijn leuk om te lezen maar hadden voor mij geen meerwaarde aan het verhaal. Ik kon er zelf de link met het boek niet me leggen.

Voor mij was dit de eerste ervaring met deze schrijfster en uitgever en wil beide bedanken voor het mogen lezen van het fysieke boek.

Meer recensies van Danielle