Zes

Danielle 05 februari 2024
Zes

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Zes van Ruby Morren lezen.

Een gekke titel Zes vind ik maar de ondertekst was wel waarvan ik dacht dit boek wil ik lezen.
Wraak rijpt en rust nooit. Een bijzondere zin die echt op dit boek slaat.

Het boek start met Eddy een presentator op zijn retour zullen we maar zeggen. Hij heeft een bijzonder manier van werken voor als achter de schermen en dit is niet zoals het moet zijn. Na een slechte avond gaat hij naar huis waar hij later dood wordt aangetroffen.
Inspecteurs Tessa en Sander worden op deze zaak gezet. De manier van overlijden van Eddy zou zelfmoord kunnen zijn maar er zijn aanwijzingen dat er meer aan de hand is. Tessa en Sander gaan samen op onderzoek uit.

De verhouding tussen Tessa en Sander is dat ze op werkvlak partners zijn maar daarbuiten weten ze eigenlijk niets van elkaar. Sander is tussen door vaak even weg. Tessa weet dan niet hoe en wat maar weet ook dat ze er niet naar mag vragen van haar baas. Dit geeft een bepaalde spanning tussen hen.

Het boek speelt zich in deze tijd af maar ook in het verleden. Het verleden start met een groep jongens wat op zomerkamp is waar ineens een jongen bijkomt. Deze jongen hoort volgens de ander 5 niet in de groep en dat komt deze jongen ook wel achter. Er gebeuren dingen met deze 6 jongens die niet oké zijn. De groep van 5 blijft door deze gebeurtenissen ook in het heden met elkaar verbonden.

Hoe verder je in het boek komt en meer weet over wat nu gebeurt lees je ook meer over wat er vroeger tijdens het zomerkamp is gebeurd en waarom dit zo met elkaar te maken heeft.

Ik vond de opbouw van het verhaal erg goed en je wordt meegenomen in het verhaal. De personages zijn goed beschreven en ontwikkelen zicht ook tijdens het verhaal. Het plot zit met een goede opbouw in elkaar. Je wordt een aantal keren echt op een verkeerd been gezet. Erg goed verhaal.

Meer recensies van Danielle