Spannend boek met politiek tintje

Danielle 03 maart 2024
De Affaire

Voor de leesclub de boekenreiziger mochten we het boek De Affaire van Yvonne Doorduyn lezen.

Politiek Journalist Jacky schrijft een wekelijke column voor de Volkskrant, is nog niet zolang geleden gescheiden en samen hebben ze 2 kinderen.
Het leven van Jacky begint eindelijk na de scheiding en een periode van iemand die haar heeft gestalkt weer op de rit te komen.
Met haar vriendin, Edith gaat ze een gezellige avond uit en komt ze Didier en Raoul tegen. Didier en Jacky kennen elkaar nog van vroeger en hebben gelijk weer een klik. Wel beseffen ze beide dat dit niet handig is aangezien Didier getrouwd is en een belangrijk politiek persoon is ondertussen. Toch begint er wat te ontstaan en gaan ze stiekem elkaar ontmoeten.
Niet veel later krijgt Jacky weer verontrustende stalkt berichten binnen. Is dit van de persoon die haar eerder heeft gestalkt of iemand anders. De persoon schijnt haar goed te kennen blijkt wel.

De schrijfster weet een spannende sfeer neer te zetten. Het boek heeft een politiek tintje maar je hoeft niets van politiek af te weten om te begrijpen waar het over gaat. Ze weet dit op een mooie duidelijk manier neer te zetten. Daarnaast weet ze een mooie opbouw te creƫren in het verhaal en de personages die hier een rol in spelen. Haar schrijfstijl is erg prettig om te lezen en ook de wisseling in personen en gebeurtenissen zijn een mooie afwisseling. Ze weet het ook zo te schrijven dat je als lezer er echt in zit en ook denkt dat je weet hoe het zit en dan weer een plottwist krijgt en je weer versteld staat. Ik weet wel dat ik tegenwoordig anders kijk als ik een zak gymmie beertjes zie.

Meer recensies van Danielle