Droom naar de toekomst

Danielle 15 januari 2024
Droom naar de toekomst

Voor de boekenreizigers leesclub mocht ik het 3e deel van de trilogie van Rina Stam Droom naar de toekomst lezen.

In deel 3 woont Flora in Noord-Spanje en heeft ze een groot deel van haar leven in Nederland letterlijk achter haar gelaten. Ze wil echt even opnieuw starten en kijken wat de komende jaren voor haar in petto hebben.
Vlak bij haar in de buurt woont Lodewijk. Deze man is ze tegengekomen op het strand en waar ze normaal een man snel om haar vingers wond om mee in bed te krijgen is dat bij Lodewijk niet het geval en is er zelfs een hele mooie warme vriendschap ontstaan.

Flora besluit nog een grote reis te maken en tijdens deze reis krijgt ze een ernstig ongeluk. Als ze bijkomt verteld te haar kinderen wat haar is overkomen en benoemt ze ook haar bijna dood ervaring. Haar kinderen vinden het maar erg raar wat ze vertelt.

Je wordt meegenomen in haar verleden, heden en toekomst. Het verhaal zit mooi in elkaar en is weer een totaal ander verhaal dan deel 1 en 2. Van deze trilogie vind ik deel 2 het minste van deze drie. Wederom weet Rina het spirituele mooi te verwerken in haar verhalen en neemt ze je mee wat voor veel mensen vreemde materie is.
Het zal dan voor veel mensen ook erg vreemd klinken dat een bijna dood ervaring voor de persoon die het meemaakt veel langer duurt dan dat het in werkelijkheid op aarde is. Men zegt ook altijd dat in het hiernaarmaals de tijd niet bestaat.

Mocht je van boeken houden met een spiritueel tintje dan is deze trilogie zeker een aanrader.
Wel staat haar 1e boek “welke dag is het vandaag” bij mijn nog als 1 van de beter boeken die ik de afgelopen tijd heb mogen lezen. Dit boek gaat over haar moeder met dementie.

Meer recensies van Danielle