Eiland van de maan.

Danielle 15 januari 2024
Eiland van de maan

Voor de boekenreizigers leesclub mocht ik het boek Eiland van de Maan van Corrine Baard-Post lezen.

Dit boek bestaat uit 2 delen als het waren.
Aan de ene kant zitten we op een eiland ergens in Italië waar we een tweeduizend jaar teruggaan in de tijd. Op dit eiland woont een woongroep die bestaat uit vrouwen en kinderen. De vrouwengemeenschap staat in dienst van een Godin. Daaronder staan een aantal priesteressen. Ze leven met de stand van de maan en leven en vieren de verschillende manen, getijden door div rituelen en ceremoniën.
De 3 vriendinnen Lucretia, Leona en Tulia zijn de hoofdpersonages van dit deel en hun leven wordt verteld waarin hun vriendschap, liefde, samenhorigheid en ook verraad centraal staan. Hoe ze het vinden om in deze tijd te leven waarvan er ook veel van deze jonge meiden verwacht wordt en dit is niet altijd wat ze willen. Kunnen ze zeggen wat ze willen of heeft dit consequenties

Het ander deel is het hierin nu.
Hierin zijn Nora en Ruby de dames die in dit leven van alles meemaken. Ze voelen beide dat ze als het waren geroepen worden door het eiland en gaan er ook naar toe. Ze voelen dingen waarvan ze niet beseffen wat het is maar wel begrijpen dat ze hier ooit in een ander leven eerder zijn geweest maar hoe leg je dit uit.
Ze starten met een vrouwengroep.

Corrine weet in dit boek heden en verleden mooi samen te brengen. We weten natuurlijk niet over het verleden zoals hier in dit boek beschreven staat zo is geweest maar toch. Duidelijk is dat dit boek gaat over vrouwen en hoe wij vrouwen al eeuwen zijn en omgaan met bepaalde situaties. Ik vond het leven in teken van de maan en de seizoenen echt prachtig beschreven. Ook het spirituele van vrouwen is erg mooi geschreven zonder dat het erg zweverig wordt. Ik heb genoten van dit boek.

Meer recensies van Danielle