Zooooo ontzettend spannend!

Danielle1989 30 juli 2020
De derde stem is het vervolg op het boek springvloed. De dappere Tom Stilton is weer terug. Samen met Olivia, Mette en Aggas. Ieder van deze personages gaat in dit boek aan de slag met hun eigen demonen. Een goede vriendin van Aggas is vermoord en dat accepteert Aggas dus echt niet. Sterker nog, hij zou de hele wereld uitkampen om erachter te komen wie de dader is. Olivia heeft zich ontfermd over een meisje wat in de buurt woont. Haar vader is overleden en het meisje kampt met zoveel verdriet. Olivia vangt haar op en de meiden identificeren zich met elkaar. Mette is vastberaden om een grote drugshandel bloot te leggen. Maar Tom Stilton is degene die het meeste wraakhonger heeft. Hij wilt een oude collega, die hem het leven toentertijd zuur heeft gemaakt , met gelijke munt terug betalen. En ondertussen is Tom ook bezig om op Aggas en Olivia te letten. Een hele klus als je het mij vraagt.

De titel laat in de eerste instantie geen belletjes rinkelen, maar wanneer de lezer het boek uitgelezen heeft, krijgt de titel een betekenis in het verlengde van het verhaal. De proloog is poëtisch en mooi beschreven. De lezer zal de context verwarrend vinden, maar gedurende het verhaal krijgt de proloog steeds meer een plek binnen het verhaal.

De derde stem is zo'n magnifiek in elkaar gevlochten verhaal, dat het bijna een kunst is. Borjland krijgt het voor elkaar om elk element in het boek met elkaar te verbinden, met daar boven op nog verbazingwekkende kantelingen. Een echte aanrader om zo snel mogelijk met deze trilogie te starten!

Meer recensies van Danielle1989