Ik heb geen nagels meer over! # Spannend! #

Danielle1989 11 augustus 2020
Op kerstavond stapt een jonge vrouw rond middernacht het metro station uit. Ze loopt door de december kou naar huis toe en voelt zich niet op haar gemak. Dat blijkt juist te zijn, want voordat ze naar binnen kan lopen wordt ze voor haar huis op brute wijze vermoord. Op de eerste kerstdag vindt de moeder van de jonge vrouw haar dood op de stoep. Erica Froster was op de eerste kerstdag net op weg voor een lunch waar ze liever niet wilde zijn en besloot het team wat het misdrijf onderzoekt te ondersteunen. Stap voor stap wordt Erica het onderzoek ingezogen en zet ze alles op alles om te achterhalen wie de moordenaar is. Het plot is verrassend en ik vraag me af of iemand op deze wereld kon raden hoe het verhaal afliep. Ik in iedergeval niet!

De mooiste boeken zijn de boeken waar je aan het eind van het boek het plot niet zag aankomen. Robert Brynza heeft deze kwaliteit. Vanaf het eerste hoofdstuk wordt je in het verhaal gezogen en vraag je je af wie het in godsnaam gedaan zou kunnen hebben. Als lezer vlieg je door de hoofdstukken en voordat je het weet heb je de helft van het boek al uit!

Erica Foster is iemand waar je als lezer sympathie voor krijgt. Je komt er gewoon niet onderuit. Je gunt haar het beste en ze dwingt respect bij je af vanwege alle bijzondere kwaliteiten die ze heeft. De lezer zal de boeken van Robert blijven lezen vanwege de spectaculaire plots, maar ook vanwege Erika.

Wat tijdens het lezen jammer was, is dat 1 verhaallijn niet te raden was als lezer. Het kwam ook out of the blue. Daarnaast was de betreffende verhaallijn ook wat vergezocht. Maar dat mag de pret niet bederven.

Meer recensies van Danielle1989