De Franse droom!

Danielle1989 17 september 2020
Anneloes is er helemaal klaar mee! Ze is erachter gekomen dat haar man vreemd gaat, haar ouders zijn bemoeizuchtig, haar levens is inhoudelijk nergens op gebaseerd en ze heeft niets voor zichzelf bereikt. Het enigste wat Anneloes wilt is zo ver mogelijk weg te zijn van haar oude leven. Ze besluit een chateau in Frankrijk te kopen en wordt er verliefd op. Het is wel een huis wat volledig opgeknapt en ingericht moet worden voor het ontvangen van gasten. En daar start het heerlijke verhaal.

Het verhaal gaat over al die nieuwe avonturen die Anneloes tegenkomt tijdens haar verblijf in Frankrijk. Van slangen in de garage, tot muizen in het plafond, rare buren en rare Franse gerechten. Als lezer ga je met Anneloes mee op avontuur.

Het is een warm verhaal en als lezer gun je Anneloes dat ze slaagt in har avontuur. Het opzetten van een succesvol chateau. Je kijkt mee in het leven waar Anneloes leert genieten van het minimalisme, de Franse cultuur, Frankrijk op zich en het opbouwen van een leuk nieuw sociaal netwerk wat haar ontzettend goed lukt. Maar we nemen ook een duikje in de uitdagingen en de gedachten wat als dit misgaat ? Het is verbluffend hoe goed Anneloes het doet en er bijna geen dingen fout gaan. Dit maakt het wel weer onrealistisch.
Maar goed, ik zou zo willen ruilen van leven met Anneloes. Elke ochtend een croissantje en elke avondje een wijntje in de Franse zon. Wie wilt dit nou niet?

Meer recensies van Danielle1989