Kijk uit naar deel 4

Personages:
Wat gelijk opvalt is dat we vanaf verschillende perspectieven gaan kijken. Namelijk Celaena, Manon, Chaol en een klein stukje van Rowan. Laten we beginnen bij Celaena, je leert haar in dit verhaal leren van een andere kant dan dat we al kennen namelijk, de sluipmoordenaar. We kijken nu meer naar har fae kant en dit is wel heel mooi om te zien, want je krijgt een andere Celaena te zien. Manon wordt goed geïntroduceerd. Het begint spannend, en daardoor kom je gelijk in haar verhaal en het verhaal van de heksen. Wat vooral leuk was om te lezen is de relaties van de heksen onder elkaar en tegenover Manon. Dit was ook een van mijn favoriete nieuwe personages omdat het een verfrissende twist is in het verhaal waar we zeker maar van gaan horen. Chaol leren we van een ander kant kennen, hij is gescheiden van Celaena, waardoor hij meer naar voren komt en zijn werkelijke gedrag en gedachten beter naar voren komen. Dit is een pluspunt omdat je nu beter weet waar hij staat in dit verhaal. Rowan komt heel even aanbod, en komt heel mysterieus over, waardoor hij heel interessant overkomt en ook blijft gedurende het verhaal. Ik ben hier het meest nieuwsgierig naar hoe dit gaat evalueren.

Het verhaal:
Waar een compliment voor gegeven mag worden is dat de opbouw van dit verhaal heel goed is. De inleiding staat voor elk perspectief heel goed, je springt gelijk in het verhaal en ik zat er gelijk weer in. Door de manier waarop personen worden geïntroduceerd wordt het gelijk interessant omdat je benieuwd wordt wat die gaan betekenen in het verhaal. Het midden, daar had ik soms wat problemen mee, ik kwam er moeilijk doorheen. Het voelde een beetje als een herhaling van de training die Celaena in deel 1 kreeg, dat was jammer. Voor de rest zit het goed in elkaar want ondanks dit puntje, loopt het mooi in elkaar over en springt het niet van hier naar daar maar zit er een mooie chronologische volgorde in. Het einde blijft geheimzinnig, Celaena weet wie ze is en wat ze wil, en hierdoor wil je doorlezen om er achter te komen wat gaat er straks weer in Adarlan gebeuren. Al met al zat het goed in elkaar. En blijven er veel vragen achter die je graag beantwoord wil zien worden.

De schrijfstijl:
Hier is een groot compliment te geven is dat er een fantastische wereldopbouw is. Je komt in een nieuwe wereld terecht waarin andere normen en waarden zijn. Dit wordt prachtig beschreven waardoor je het verschil ook heel goed ziet. Een ander compliment is de verschillende perspectieven. Normaal ben ik niet zo van de verschillende perspectieven omdat dit niet altijd lekker loopt. Maar juist in dit verhaal had ik dit niet, het liep voor mij goed in elkaar over en er werd goed aangegeven wie er in dit stuk aanbod kwam. Om terug te komen naar de schrijfstijl zelf, die was heel duidelijk en heel beeldend.

Waardering:
Ik heb heel lang getwijfeld tussen de vier en vijf sterren. Maar ik heb het toch naar vier sterren terug gebracht juist omdat ik er soms wat moeite mee had om er in te komen. Verder kijk ik heel erg uit naar deel 4 en die ga ik niet weer heel half jaar laten liggen.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )