Een boek dat mij helaas niet greep en veel verwarde

Laat ik voorop stellen dat dit boek mij gelijk aansprak door de gave cover. Hamley books is een uitgeverij waar ik bijna nooit een boek van lees dat mij niet pakt of wat mij niet boeit. Helaas was dit er wel zo eentje. Ik wil niet zeggen en dit wil ik echt voorop stellen dat het boek slecht is, ik heb er alleen minder van genoten.

De inleiding sprak mij aan, het was gelijk spannend je leert je karakters kennen en ik was gelijk nieuwsgierig naar die uitbarsting en de wezens die eruit voort kwamen. Ik had dan ook een verhaal vol actie verwacht, helaas werd ik hierin teleurgesteld, er zat na de inleiding nog een goede actie scene in en daarna een hele lange tijd niet. En dat vond ik jammer, want door die scenes wel toe te voegen maak je het interessanter.

Daarnaast heb je de oorzaak waarom Amsterdam er uit ziet zoals het dat doet in het verhaal, ook hier is bij mij enige twijfel want wat houd die oorzaak nu in. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Wat ik wel heel leuk vond waren de bedachte feestdagen zoals waterkeringsdag en ook de stofsleuvers waren een goed concept. De wereld visualiseren was lastig, maar dat komt meer door dat ik weet hoe Amsterdam eruit ziet dan door de schrijfstijl.

De schrijfstijl was helaas niet voor mij weg gelegd. Er zaten best moeilijke woorden in die ik gewoon niet snapte. Het kan zo zijn dat ik van Nederland ben en de auteur wellicht van Belgiƫ waardoor de woorden soms niet overeenkwamen. Maar hierdoor was het plezier wel weg. Pen heeft zeker wel aanleg voor het schrijven, het concept van het verhaal is namelijk niet slecht en al helemaal geen slecht idee. Alleen was er voor mij gewoon te weinig actie en te weinig diepgang in de personages.

De personages zelf wisten ook geen klik met me te krijgen en dan zit ik gelijk al minder in het verhaal. Maar al met al is het een dystopisch boek dat wel potentie heeft in een volgend deel, het eindigt namelijk wel met een cliffhanger. Maar door de schrijfstijl, de missende spanningsboog en de ontbrekende connectie met personages kan ik niet anders dan 2 sterren geven.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )