Prachtig debuut

Personages:

Liv is een meisje dat we allemaal wel kennen, als je naar de persoonlijkheid kijkt en naar de manier waarop ze denkt, ze kan namelijk zo je buurmeisje zijn. Dit zorgt ervoor dat je algauw een band voelt met haar en je ook kan inleven in haar situatie. De karakterontwikkeling is geweldig bij haar, je merkt dat aan het einde van het verhaal ze een heel ander meisje is dan in het begin, niet meer zo onzeker en een stuk wijzer en ouder.

Dit is dan ook het beste stuk aan de personages, je merkt dat de ontwikkelingen die ze allemaal maken echt goed doordacht zijn. Waardoor ze niet stil blijven staan en dat maakt het verhaal zo mooi. Jasper is een jongen die ik gelijk interessant vond, hij is een van de populaire jongens, maar is eigenlijk heel zachtaardig waardoor hij daar niet goed tussenpast. Je merkt al gauw dat beide hoofdpersonages hun eigen problemen hebben maar dat ze elkaar sterker maken en ze een echte connectie hebben. Het zijn weldoordachte personages waar je, je erg in kan inleven omdat ze zo bekend zijn. Heel goed gedaan.
Het verhaal:

Die is in een woord te beschrijven, namelijk emotioneel. Dit is het eerste boek waarbij ik moest huilen in een hele lange tijd. De inleiding was goed gedaan. Je krijgt mooie info over de hoofdpersonages en hun relaties tot anderen die in het verhaal mee spelen. Het gevoel met vooral Liv heeft komt al heel goed naar boven waardoor ze gelijk een herkenbaar personage wordt. De kern is waar het emotioneel wordt. De band tussen haar ouders wordt minder en dat drukt zwaar op haar. Het wordt verteld vanuit Liv en dat is de goede keuze geweest. Het einde was heel mooi, alles kwam samen en je hebt het idee dat als je het boek dichtdoet je het ook echt uit hebt en dat het verhaal ten einde komt.

De schrijfstijl:

Dit is iets wat gelijk opvalt, het is namelijk heel luchtig maar tegelijk ook een zorgelijke en interessante schrijfstijl. Wat een pluspunt is voor mij, is dat de zinnen en hoofdstukken kort zijn, hierdoor leest alles heel snel en makkelijk weg wat er voor zorgt dat je het boek zo uit hebt. Verder zitten er goede tijdsprongen in van uren tot dagen en dat zorgt dat er vaart in blijft zitten, het blijft wel een duidelijk verhaal. En laat ik er ook even bijzeggen dat Seren nog maar 17 is, en als je dan al zo een gevoelig verhaal kan neerzetten, waarin iemand zich zo in kan inleven en de emoties zo hoog meespelen is dat heel knap.

Waardering:

Mijn waardering voor dit boek is zeker eentje die het verdient. Alleen al voor de zachte mooie cover en het binnenwerk zal je het boek al kopen. Maar het verhaal is emotioneel en zit goed in elkaar en ik kan dan ook niet anders dan het boek 4 sterren geven. Waarom geen 5 zal je denken? Nou dat is omdat ik er in het begin wel even in moest komen waardoor het niet even gemakkelijk las de eerste paar hoofdstukken.

Hamley books bedankt voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )