Fantastisch!

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen! Wat een geweldig boek, ik kon hem niet wegleggen. Wat mij gelijk aantrekt is de prachtige cover. Die heeft een bepaalde vibe waardoor ik gelijk aan het boek wil beginnen. Daarnaast is er ontzettend veel werk in de binnenkant gestoken. Elk hoofdstuk is prachtig vormgegeven en er zitten hier en daar ook gave tekeningen in het boek.

Olivia is een meisje waar ik gelijk een connectie had. Ze is een beetje vreemd en daarom ook vaak alleen dit komt mij bekend voor en dit schiep een band. Ook haar gemaakte vrienden Shari en Sani en natuurlijk de jongens zorgt Latoya er echt voor dat de personages het verhaal dragen. Ze karakter eigenschappen zijn goed omschreven en zorgen voor een duidelijk beeld. Olivia heeft een fantastische groei meegemaakt in de korte tijd en dit is zo subtiel in het verhaal weggezet dat het niet te opvallend is.

Het boek zit van begin tot eind goed in elkaar. Je krijgt een korte inleiding en dan spring je er gelijk in, de enge verhalen die bij het kampvuur worden verteld en de rare dingen die Olivia ziet wekken nieuwsgierigheid op. Waar echt complimenten voor gegeven worden is de verwikkeling van de indiaanse cultuur. Die is op zo een mooie manier in het verhaal verworven dat het zo natuurlijk voelde. Ergens op het midden wist ik al dat dit 5 sterren zou worden, dat lag helemaal aan hoe het verhaal zou eindigen. En hoe die eindigde, alles kwam goed samen en er zat een rustige en vreedzame afsluiting aan het verhaal, na ontzettend veel actie. Top eind!

Latoya heeft voor mij een hele natuurlijke stijl van schrijven. Hierdoor vloog ik erdoorheen wat veroorzaakte dat ik even werd weggezogen in de wereld van Olivia en Sani en het avontuur met hun mee beleefde. Waar Latoya zeker niet bang voor is, is om scenes te beschrijven hoe ze zijn en ze zeker niet mooier te maken dan kan. Het is een kinderboek maar is zeker ook aan te raden voor de oudere lezer.

Dit boek heeft dubbel en dwars 5 sterren behaald. Ik ben heel nieuwsgierig naar haar andere boeken en ben dan ook gelijk in Daigho begonnen. Heel nieuwsgierig om de ontwikkeling van Latoya mee te maken

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )