Wat een fantastisch debuut!

Toen dit boek tevoorschijn kwam op mijn beeldscherm was ik verkocht door de prachtige cover, de synopsis las ik niet, ik schreef me gelijk in voor de blogtour. Eenmaal het boek in handen ben ik gelijk gaan lezen en binnen 3 dagen was hij uit. Ruby heeft ervoor gezorgd dat er een wereld geschept werd, die visueel al in je hoofd zit, dit vond ik juist fijn. Hierdoor hoef je niet iets zelf te bedenken. Nieuw Europa is daarom ook goed bedacht en het concept is er 1 die ik niet eerder zag. Ik was gelijk geïntrigeerd. Wat mijn minpuntje voor de inleiding was is dat het naar mijn mening zomaar ergens begon, er had voor mij meer voor geschiedenis mogen zijn.

Gedurende het verhaal krijg je steeds meer informatie over hoe de huizen zijn ontstaat en wat dan die Laatste oorlog was. Hier had van mij meer details in gemogen en had iets uitgebreider mogen worden beschreven. Nu waren sommige dingen niet duidelijk zoals hoe komen ze aan de namen en hoe werkt het nu in die tunnels, je krijgt kleine glimpjes en dat hadden er van mij meer mogen zijn.

Als ik ga kijken naar personages is Nyah een personage die je aanspreekt, ze is een normaal meisje dat in een benarde situatie zit. Ze maakt zeker een ontwikkeling mee, ze ontdekt steeds meer over zichzelf en over haar verleden en eigenlijk leef je de geschiedenis mee via haar. Apollo is mijn favoriet, hij is heerlijk casual maar daarnaast ook beschermend tegenover familie en vrienden. Hij weet waar hij staat en waar hij voor staat en dat was een mooi detail.

Het schrijfwerk is goed, ik vloog door het boek heen en had hem ook snel uit. Wat gelijk opvalt is dat Ruby de gruwelijke details echt niet achterwege laat en alles zo beschrijft zoals het gebeurd het word niet mooier gemaakt dan het is. Waar misschien wel wat verbetering in mag is de spanning, sommige dingen gaan gewoon te snel waardoor het niet realistisch word en dat vond ik jammer.

Conclusie? Een goed boek voor een debuut auteur en zeker een boek waar zo een vervolg op geschreven kan worden en die ook dan goed zou worden ontvangen. De mensen en ook ik zijn denk ik wel toe aan meer Nyah en Apollo. Ik gaf het boek 4 sterren, en ik wil Dutch venture publisching bedanken voor het opsturen van dit prachtexemplaar.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )