Een fantastisch vijfde deel

Personages en het verhaal:
Pff ja waar te beginnen. Na dat ik koningin van de schaduw had uitgelezen wist ik al meteen dat ik door moest lezen om in de wereld te blijven en het ook te blijven begrijpen. Dit deel liet dan ook niet lang op zich wachten. Wat gelijk opvalt is dat je vanuit meerdere verhaallijnen leest waardoor je van elke kant iets meekrijgt over hoe het vergaat en waar ze zijn in hun reis. Aelin is een personage die voor mij gewoon heel sterk is. Ze weet wat ze wil en is bereid hier alles voor te doen.
De komst van Rowan en hun relatie heeft haar alleen ten goede gedaan. Waar mijn struggle nog wel ligt is dat er iets meer ontwikkelingen mogen komen in het samenwerken met anderen. Ja de twist zijn leuk maar soms is het ook fijn om haar te zien evalueren. Wat mij gewoon heel goed deed is om de hele bende bij elkaar te zien en ook van elkaar te zien leren. Lyssandra is een personage dat veel groei meemaakt waardoor je haar echt als een favoriet gaat zien. De verhaallijnen komen uiteindelijk samen en dat is iets waar ik altijd naar uitkijk want hoe gaat dat gebeuren en wat komt er daarna. Het liet zeker geen teleurstelling achter. Je kan eigenlijk van pagina 1 zeggen dat dit boek je opslokt in de wereld van Aelin en je niet meer los laat. Je vliegt erdoorheen. De kern en het einde zijn zo goed in elkaar gezet. Inhoudelijk is het een sterk verhaal waar veel ontwikkeling in zit. Al mogen sommige personages van mij zeker nog wat doorgroeien.

Schrijfstijl:
Wat ik heel erg merkte was dat het schrijven wel degelijk mee groeit met dit verhaal. Het word sterker en dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het vertrouwd begint te voelen. De verhaallijnen naar elkaar toetrekken is iets wat fantastisch is gedaan, je raakte niet in de war en het liep mooi in elkaar over. Waar de kracht ligt bij Maas is het beschrijven van persoonlijkheden en de trekjes die erbij horen. Dit maakt het schrijfwerk interessant om te lezen en erachter te komen wat er nu allemaal speelt.

Conclusie:
Een goed vijfde deel die zeker heel sterk is. Prima personages die soms iets meer ontwikkeling mogen hebben maar buiten dat om een fantastische wereld voor zich hebben waar je, je zo in verliest. Ik gaf deel 4 3 sterren omdat ik het toen niet heel speciaal vond, dit deel verdient er

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )