Twijfelachtige drie sterren

Luna is een personage wat mij niet gelijk aansprak. Ja ze was bijzonder maar had niet echt iets wat mij trigerde om door te lezen en erachter te komen wat dat allemaal inhield. Ook als ik naar persoonlijke groei kijk, zit daar niet veel in, dit is niet alleen bij Luna zo maar ook bij Andrew. Juist doordat de set van personages heel klein wordt gehouden is er niet veel variatie.

Een groot deel wat mij heel erg aansprak was het natuur element. Dit was wel iets wat mij interesseerde en waar ik ook meer over wou weten. De elementen die hierin verwerkt zaten, denk aan de maan en de dieren, zijn ook goed beschreven. Ook de geschiedenis en de waarom worden prima beschreven, waardoor het heel duidelijk is waarom Luna deze krachten heeft.

Als ik kijk naar het schrijven zelf, moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet zo vond. Ik had vaak de neiging een hoofdstuk over te slaan, omdat het mij heel lang duurde voordat er actie kwam. Eigenlijk de laatste 20 bladzijden werden spannend en de rest van het boek gebeurde er naar mijn mening niet veel. Het voelde daarom ook meer aan als een introductieboek.

De inleiding was best pakkend maar daarna nam de kern echt wel af. Juist doordat er niks gebeurde en het er meer om ging hoe Luna haar krachten ontdekte zorgde dat ervoor dat het langdradig werd. Luna is ook veel alleen dus echt gesprekstof tussen personages is er niet waardoor er veel tekst stond op 1 pagina en dat las niet prettig.

Dit boek een ster geven was erg moeilijk want als ik persoonlijk naar de opbouw, de personages en de actie kijk neig ik naar 2 sterren. Maar juist door de natuurelementen en juist omdat dat het interessant maakte neig ik naar 3 sterren. Ik heb lang getwijfeld maar geef het, het voordeel van de twijfel met 3 sterren.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )