Geweldig einde!

Personages en het verhaal:
Dit is in een woord te omschrijven, heerlijk! Deze personages zijn naar mijn hart gegroeid. Dit tweede deel gaat verder waar we in deel 2 gebleven zijn. Dit zorgt ervoor dat het makkelijk op te pakken is en je ook snel weer in het verhaal zit. Als je naar de opzet kijkt, is deze hetzelfde als voor deel 1. Je leest weer vanuit verschillende perspectieven en hierdoor krijg je kijk verschillende delen in het plan, maar leer je ook de personages nog beter kennen wat ik echt prettig vond. Mijn favoriet blijft Kaz, hij is en blijft het meesterbrein in de serie en ik vind het heerlijk om over hem te lezen en te zien hoe hij groeit naar Inej en hoe hij hier mee om gaat.
Wat echt een pluspunt in het verhaal is, is dat de spanningsopbouw fantastisch is gedaan, je leeft echt naar het moment toe dat het plan in werking wordt gezet en dan nog weet je niet alles. Jesper en Wylan vind ik naast Kaz de betere personages. Dit komt echt doordat er zoveel groei zit in beide karakters en ook de groei naar elkaar dat je echt gaat meeleven met ze. De inleiding begon zoals al aangegeven goed, ik zat er gelijk weer in en dat was heel prettig. De kern was goed uitgevoerd maar hier en daar wat langzaam in de gebeurtenissen. De afsluiter was prima voor mij maar ik heb het idee dat het verhaal nog niet af is en dat er wel een stukje open is gelaten om misschien nog mee verder te gaan en dat vond ik jammer. Wat mij wel gelijk opviel is dat het eerste deel voor mijn gevoel beter in elkaar zat dan dit deel. De spanning vond ik daar ook beter dan hier. Maar al met al sneeuwt deze zeker niet onder.

Schrijfstijl:
Als ik het ga vergelijken met deel 1 dan zit er niet veel verandering in. De spanningsopbouw is iets wat er nog steeds goed in zit en ook zeker op een goede manier word beschreven. Waar nog altijd de pluspunten zitten is in het meerdere perspectieven zicht. Dit is goed geschreven maar loopt ook niet door elkaar het blijft chronologisch goed in elkaar zitten. Ik denk dat je hierdoor ook de nodige diepgang van de personages op een hele natuurlijke manier hebt kunnen neerzetten en dat was erg prettig.

Conclusie:
Een goed boek waar echte groei in karakters zit en waar je echt een band mee hebt opgebouwd. De spanning zat er goed in, de plannen waren gruwelijk goed en de emoties waren hoog. In de schrijfstijl zat naar mijn mening geen verbetering maar dat was in dit geval niet zo heel erg. Ik heb het boek 4 sterren gegeven omdat ik toch nog wel iets miste. Ik had het idee dat deel 1 mij meer pakte dan deze.

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )