De waarheid ligt verborgen, diep in het hart van ons land

Debby 17 april 2024
Eind vorig jaar bezocht ik samen met een medebookstagrammer en tevens één van mijn beste vrienden een Belgische thrilleravond in de Standaard Boekhandel. Daar ontmoette ik de immer lachende Bjorn Van Den Eynde. Tot mijn scha en schande moest ik toegeven nog nooit van Björn te hebben gehoord. Maar ik “ken” hem blijkbaar wel want hij is scenarioschrijver van enkele populaire series. Hij was daar samen met nog een stel andere Vlaamse auteurs om te praten over zijn debuut thriller. Zijn eerste thriller voor volwassenen dan, want hij schrijft al enige tijd YA-boeken. Check zeker even de Team Mortis reeks. Ik was meteen getriggerd naar zijn verhaal. Dus kocht ik zijn boek diezelfde avond.

Ik heb net de laatste bladzijde van de Engelenmoord gelezen en wat een plottwist. Volledig mind-blown en totaal niet zien aankomen. Ik was van in het begin verkocht aan Marjolein, mensen die me wat volgen weten ondertussen dat ik graag boeken lees met een sterke vrouwelijke hoofdrol.
Het verhaal speelt zich af in het hier en nu, maar gaat eigenlijk terug tot in de jaren ’90, waar corrupte politici en enkele rijke Belgische Burgers zaken deden die het daglicht niet mochten zien. En zoals we het in België wel wat kennen, wordt er dan het één en ander in de doofpot gestoken. Het is allemaal heel geloofwaardig. Een dikke aanrader, letterlijke en figuurlijk, want het is een serieuze klepper met zijn 486 blz. Maar laat je dit zeker niet tegenhouden dit boek te lezen, want hij zal je zeker bekoren.

Meer recensies van Debby