Wie is de volgende die sterft?

Debby 03 april 2024
Rechercheur Robert Hunter krijgt een anoniem telefoontje waarin hem wordt gevraagd naar een specifieke website te gaan. Als hij inlogt, komt hij terecht in een gruwelijke show die alleen voor zíjn ogen bedoeld is. De beller wil echter niet dat Hunter alleen maar toekijkt. Hij wil dat Hunter meedoet, en weigeren is geen optie: ‘Ik heb uw hulp nodig, rechercheur. Vuur of water? Speel met mij mee.’

Nog voordat Hunter en zijn partner Garcia hun onderzoek naar deze verknipte geest kunnen starten, krijgt hij een nieuw telefoontje. Een nieuwe website. Een nieuw slachtoffer. Maar deze keer heeft de moordenaar zijn spel geüpgraded naar een uiterst moorddadige live-realityshow, waar iedereen over de afloop kan meebeslissen…

Één voor één is het 5de boek in de reeks met Hunter en Garcia. En het is tevens het 5de boek dat is vertaald van de geweldige Chris Carter. Ik heb er even over gedaan om het boek uit te lezen. Dit kwam niet door het gebrek aan spanning, maar wel aan tijdsgebrek. Jammer eigenlijk, want dit boek verdient het om in één ruk te worden uitgelezen.
In dit boek wordt LA terug geteisterd door een seriemoordenaar. Een moordenaar op zoek naar wraak. Dit doet hij met behulp van de verknipte geesten van de maatschappij. Hij laat namelijk de mensen online beslissen over het leven van zijn slachtoffers. Hunter en Garcia staan machteloos en moeten wezenloos toekijken hoe de slachtoffers live op social media worden vermoord.

Ik heb terug genoten van dit pareltje, al moet ik wel toegeven dat ik het gruwelijker had verwacht. Al heel wat recensies gelezen waar er wordt verwezen naar de macabere moorden. Ik vond die al bij al nog meevallen, of behoor ik nu ook tot de verknipte geesten van deze maatschappij?! Misschien moet ik mezelf de vraag stellen hoe ik zou stemmen bij een online voting…
Toch raad ik dit boek terug aan. Ik kijk reeds uit naar het volgende deel die deze zomer verschijnt.

#books #booklover #bookaddict #booknerd #bookstagram #bookstagrammer #thrillers #thrillerbooks #thrilleraddict #seriakiller

Meer recensies van Debby