Grijpt je bij je strot!

deleestrein 14 juli 2019
De auteur You-Jeong Jeong werkte voorheen als verpleegster voordat ze zich volledig op haar schrijverschap richtte. Ze won diverse literaire prijzen en bereikte in een zeer korte tijd een bestsellerstatus.
Ook met het boek 'De goede zoon' heeft ze een zeer beklemmende psychologische thriller weten te schrijven. Vele malen zit je op het puntje van je stoel en word je op het verkeerde been gezet. De schrijfstijl is eenvoudig, waardoor het verhaal goed door leest. De spanning in het verhaal wordt per hoofdstuk opgebouwd en maakt dat het boek niet weg te leggen is. Ook de personages zijn zeer goed uitgewerkt, je voelt hun onmacht, paniek, verdriet en frustratie. Op een gegeven moment krijg je door hoe het verhaal in elkaar steekt maar dan heb je al zo een sympathie voor die persoon opgebouwd dat het onvoorstelbaar is dat dit de dader moet zijn. Medelijden volgt. Ook de claustrofobische relatie tussen moeder en zoon wordt erg goed beschreven.
Het is mij al eerder opgevallen dat Aziatische schrijvers erg goed zijn in beklemmende, bijna lugubere verhalen schrijven. Denk aan de Nachtploeg en De echte Wereld van Natsuko Kirino bijvoorbeeld.
Het is te hopen dat de andere boeken van You-Jeong Jeong ook uitgegeven gaan worden in het Nederlands.

Meer recensies van deleestrein