Herkenbare YA

Demi Stein 09 september 2020
In dit verhaal volgen we Lina. Lina is 15 jaar oud, of eigenlijk 15 jaar en 9 maanden. Lina is een flapuit en jammer genoeg klikt het niet tussen haar en haar ouders. Op een dag ontmoet ze een jongen, Melvin. Melvin lijkt haar redder te zijn, met hem wordt alles beter. Het enige probleem is: Melvin is 18+. Dit betekent dat een (seksuele) relatie op dat moment strafbaar is. Lina heeft een plan die niet mis kan gaan. Althans, daar is ze van overtuigd. Of dat ook echt zo is?

Ik vind het een prachtige Young Adult! In dit boek komt eigenlijk van alles aanbod. Vriendschap, liefde, relaties, familieproblemen, noem het maar op. Dit zijn echter veel onderwerpen voor een kort boek. Ik ben dan ook van mening dat een aantal heftige onderwerpen te makkelijk weggeschreven worden. Dit vind ik persoonlijk jammer.

Verder is het heel fijn en ook met humor geschreven, waardoor het heerlijk weg leest! Ook zijn de problemen waar Lina tegen aanloopt actueel en voor pubers ook herkenbaar. Ik denk dat het daarom, in combinatie met dat het een kort verhaal is, aantrekkelijk voor pubers is om te gaan lezen.

Ik vind Lina een heel leuk personage en haar manier van denken en doen zijn zeer interessant. Dat maakt het boek ook zeker vermakelijk.

Het boek had van mij dus langer gemogen, maar desalniettemin vind ik het wel een goed boek welke mooi geschreven is! Zeker een aanrader voor pubers!

Meer recensies van Demi Stein