Veel belovend

Demi Stein 11 januari 2021
Eind december ontving ik de kerstbox die je bij @booksandparis_ (op Instagram) aan kon schaffen. Onder in deze blogpost staat de foto van het pakket.

"Verdwaald in 1480" is het eerste échte boek van Paris Duivenvoorden en een volgend boek is ook al onderweg. Toen ik in december dit boek ontving, ben ik hem ook vrij snel gaan lezen. Wat ik ervan vind, lees je hieronder.

In "Verdwaald in 1480" volgen we Eva en Lena, twee vriendinnen die in een andere eeuw terecht komen. Ze komen allebei op andere plekken terecht en weten niet wat er gebeurd is. Er spelen veel vragen door hun hoofd en het is één groot mysterie. Beiden nemen ze mensen in vertrouwen om erachter zien te komen wat er gebeurd is, maar nog belangrijker, om erachter te komen hoe ze weer terug kunnen naar hun eigen tijd.

Uiteindelijk weten de vriendinnen elkaar weer te vinden en proberen ze samen met nog een 'slachtoffer' een weg terug naar huis te vinden. Maar of dat allemaal even goed gaat?

Toen ik de flaptekst las vond ik het een veelbelovend verhaal. Het verhaal zelf heeft in mijn ogen ook zeker potentie om zich te ontwikkelen tot een zeer mooi geschreven verhaal.

Het verhaal is best spannend en daarnaast ook zeker leerzaam omdat Paris uitleg geeft over bepaalde onderwerpen vanuit 1480. Daarnaast is het een boek wat makkelijk wegleest en vrij dun is. Het is daarom zeker interessant voor tieners.

Echter heb ik het boek jammer genoeg niet als 'geweldig' ervaren. In mijn ogen werden een aantal situaties te makkelijk afgedaan en het eindslot, daar waar het eigenlijk om draaide, was voor mijn gevoel veelste kort. Ook liepen sommige zinnen niet helemaal lekker en zag ik hier en daar wat foutjes staan. De personages in het boek leer je niet bijzonder goed kennen en het geeft daardoor een wat 'plat' gevoel. Hierdoor is het een verhaal wat mij niet heel lang bij zal blijven.

Vind ik het een slecht boek? Nee, dat zeker niet. Ik zie hier punten liggen waar Paris zich op kan ontwikkelen waardoor haar verhalen alsnog heel mooi kunnen zijn. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar het volgende boek van Paris.

Meer recensies van Demi Stein