wat een spannend boek!

DeniseM 18 april 2024
Brenda van Ameland is werkzaam als afdelingsdirecteur van de Belastingdienst. Nu de affaire met de kinderopvangtoeslag is uitgekomen krijgt ze diverse dreigementen via de mail, social media en heeft ze ook al de nodige boze mensen voor haar neus gehad. Dit slokt haar tijd zo op, dat ze nauwelijks oog heeft voor haar gezin. Op een ochtend komt haar 16-jarige dochter Marit niet op school aan. Waar kan ze zijn? Wat weet Brenda eigenlijk van haar gezin? De laatste tijd staat alles in het teken van haar werk... Brenda en haar man Ronald belanden in een emotionele rollercoaster, en willen niets liever dan dat hun dochter veilig thuiskomt. Wat heeft dat Monopolyspel dat ze per post ontvangen met haar verdwijning te maken?

Wat een verslavend boek was dit! Vanaf de eerste pagina zat ik enorm in het verhaal en moest ik moeite doen om het boek weg te leggen. Het boek is op een vlotte manier geschreven en met zoveel details dat ik zelf het gevoel had deel uit te maken van het boek. De korte hoofdstukken vanuit verschillende perspectieven maken dat je het verhaal vanuit meerdere kanten meekrijgt en je nog meer compassie met de personages krijgt. Gedurende het boek leer je de verschillende personages beter kennen en kom je ook achter hun karakter en de reden waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt. Het einde was voor mij verrassend, en juist dat maakt dat ik het boek nog leuker vond dan verwacht.

Heel eerlijk, ik wist niet heel goed wat ik van de omslag van het boek en het onderwerp (de toeslagenaffaire) moest vinden, maar het tegendeel is bewezen door de inhoud van het boek! Bewijst maar weer dat je niet alleen op het uiterlijk van een boek moet afgaan!

Meer recensies van DeniseM