Indruk gemaakt

Desirée 02 augustus 2020
Dit boek bestaat uit 14 losse verhalen. Hieronder de samenvatting van een aantal verhalen.

Heksenman
Maureen heeft 13 jaar geleden een relatie gehad met haar 20 jaar oudere tekenleraar Mark. Opeens neemt Mark contact op met Maureen, dat hij ziek is en doodgaat.

Vrije liefde
Evelien is geopereerd doordat ze een infectie aan haar eileiders had. Haar man Dirk gaat vreemd en hierdoor heeft ze de infectie opgelopen. In het ziekenhuis ligt ze op de zaal met 2 andere vrouwen. Één van de vrouwen heeft haar baby verloren, na een affaire met een getrouwde man.

De kat op zolder
Marjorie krijgt een relatie met Bas. Hij is psychiater en de geruchten gaan dat hij gek is op vrouwen. Ze trouwen en Marjorie wilt graag kinderen. Maar Bas houdt dit af. Totdat hij een relatie krijgt met Annemie en wilt scheiden van Marjorie.

De 14 verhalen met het thema loslaten, hebben indruk op mij gemaakt. Bij een aantal verhalen, had ik nog vragen na het lezen. En dan blijft het verhaal nog een tijdje in mijn hoofd rond zweven.

In de korte verhalen zijn de personages voldoende uitgewerkt

De verhalen gaan over de relaties, liefde en de dood, waarin het thema loslaten centraal staat.

Meer recensies van Desirée