Hoeveel invloed heb je op je eigen leven?

de_Stefs 26 mei 2020
Wat hebben een doodsbedreiging gegrift in de glazen muur van een vijfsterrenhotel op een eiland, een gigantisch piramidespel dat instort en de verdwijning van een vrouw op van het dek van een vrachtschip met elkaar te maken?
Dat lees je in Het glazen hotel.

Het verhaal is op een slimme manier opgebouwd. In het begin vraag je je soms nog af waar het heen gaat, maar na de eerste hoofdstukken ben je enkel nog nieuwsgierig naar wat er nog komen gaat.

Toch is het wat mij betreft geen boek om in één keer uit te lezen. Je moet te veel je aandacht er bij houden in het begin om alles goed te volgen. Zou je dat in 1 ruk uitlezen dan wordt het wel echt een vermoeiende sprint.

Alle personages in het boek worden goed belicht. Hun drijfveren zijn helder en de karakters zijn geloofwaardig. Dat maakt dat je echt gelooft in het verhaal en mee gaat in de plot.

Wat ik vooral mooi vind aan dit boek, is dat het goed weergeeft hoe verschillend personen op dezelfde situatie reageren. Maar ook dat je je lot vaak niet zelf in de hand hebt. Toch wordt het boek nergens deprimerend, wat erg knap is van Emily St. John Mandel.

Meer recensies van de_Stefs