spannend jeugdboek

Diane Kooistra 05 augustus 2021
Tim en Ravi en Kyra zijn onbedoeld betrokken geraakt bij de plannen van 2 jongens die een misdaad willen gaan plegen. Ze doen er alles aan om dit tegen te houden en krijgen daarbij een luisterend oor en hulp van enkele volwassenen uit hun omgeving. Het is een spannend en avontuurlijk boek echt geschikt voor de tieners waarvoor het boek bedoeld is.
Het is ook mooi om te zien hoe volwassenen en kinderen samen werken om een doel te bereiken. Meestal als je jeugdboeken leest merk je dat ouders, schoolleiding en politie een kleine rol spelen of de boeman zijn. Dat is hier niet zo. Afgewisseld door de tekeningen van Sandy Wijsbeek is het een mooi geheel.
De auteurs willen met dit boek hun wens uitspreken dat het mogelijk zou zijn om de kleine criminaliteit op deze manier aan te pakken. Dat is een wens die ik ook deel.
Een leuk boek om te lezen voor de laatste klassen van de basisschool en misschien om in de lessen of thuis na te bespreken.
Het enige wat ik jammer vond is dat er op de achterflap heel veel over het verhaal verteld wordt.

Meer recensies van Diane Kooistra