Harry Potter de steen der wijzen (1)

Dimphy1313 04 december 2023
Ben samen met een vriendin een nieuwe challenge gestart. Het idee is dat we af en toe een boek gaan uitwissel, je kiest een boek die je zelf erg leuk vond, en benieuwd bent wat de ander er van gaat vinden. Met de voorwaarde dat het wel wat voor de ander persoon kan zijn.

Voor mij is het eerste deel van de Harry Potter serie gekozen. Zelf ben ik niet van de Fantasy boeken. Maar stond er wel voor open om dit boek een keer te proberen om te kijken of het misschien wel wat voor mij zou zijn.

De schrijfstijl vind ik erg prettig, De manier hoe alles beschreven word. Het is net of je zelf ook in de wereld van Harry Potter zit. De personages zijn goed neergezet. Waar ik persoonlijk aan moet wennen is het Fantasy gedeelte in het boek. Vooral de woorden die niet bestaan. En ook hoe sommige personages heten ze hebben geen standaard namen. Waardoor ik het wel eens lastig vond wie ook al weer wie was. Het tover gedeelte moest ik ook wel aan wenen, niet helemaal mijn ding. Minpunt van het boek de langere hoofdstukken.

De conclusie is dat ik op het moment heb besloten na dat ik het boek had uitgelezen dat ik nog niet verder ga met de rest van de serie.

Algemene beoordeling: 3,5 ster

Meer recensies van Dimphy1313