Het kan anders uitdraaien.

Dirk 24 februari 2024
Na het lezen van eerdere werken zoals :Het verdwijnen van Robbert en In goede handen, bevielen deze boeken mij wel. Daarmee wou ik Raam, sleutel ook eens lezen en is dit boek opnieuw een mooi pareltje schrijfkunst. Karlijn is een schrijfster en heeft een vriend die onderwijzer is. Wanneer ze even het huis verlaat beseft ze plots dat ze haar huissleutel, gsm en portefeuille is vergeten mee nemen. Een drama is dit niet maar ze besluit toch om haar vriend op te bellen en te vragen om in zijn pauze haar tegemoet te komen met zijn fiets. Tijdens haar voettocht bemerkt ze een ambulance iets verderop. Haar vriend is aangereden en lijkt overleden te zijn. Een banaal dagelijks ongeval. Dan komt er een wending in het verhaal. Een zekere Hanna die haar ooit eens interviewde over haar boek hier plots opduiken en komen tot de ontdekking dat beiden elkaar niet onaardig vinden. U raad het al. Moet ze kiezen voor haar overleden vriend of mag ze een relatie aangaan met Hanna? Maar heeft Hanna ook iets te maken met het ongeval? Het is een mooi geschreven boek waar schuldgevoel, aantrekkingskrachten en rouw elkaar vervlechten.

Meer recensies van Dirk