Blauw mijn recensie

dirksboekenkast 28 maart 2020
Dit boek is het debuut van een schrijversduo. Dit boek begint je te verleiden met haar cover.Het lijkt een venster op de  oceaan. Dit duo schrijft fantastisch en je voelt nergens wie welk deel geschreven heeft. In tijden van corona is dit boek een baken van hoop, liefde,  familie en echte vriendschap .  Een galeriehoudster heeft een groot geheim en als ze door omstandigheden een deel van haar geheim tegenkomt zet dit een hele zoektocht in gang. Hoofdstukken in het heden worden afgewisseld met delen uit het verleden. Ook ,delen van dagboeken en van mails kruiden dit boek. Het ontrafelen van Olivia's groot geheim gebeurt stap per stap. Doorheen het hele verhaal speelt de eeuwige strijd tussen goed (voor sommige) en kwaad(voor velen).

De hoofdpersonages zijn heel mooi uitgeschreven. De vriendschap tussen Olivia eb haar vriendin is mooi uitgeschreven en je hoopt dat je ook zo een vriendschap mag beleven. Echte vriendschap is iets dat je moet koesteren en dat blijkt ook in dit boek. Literair zit het in  dit boek ook heel goed. Een zin die ik heel mooi vindt is :Gelukkig bleven mama,Olivia en Nathan geduldig op mij wachten in de coulissen van mijn leven.

De ontknoping is heel mooi en spannend omdat je niet weet of het geheim wordt onthuld. Op het einde worden we regelmatig op het verkeerde been gezet en denken we nu weten we het geheim. Dit boek heb ik gelezen met tranen in de ogen, zeker op het einde.

Dit boek gaat nog lang nazinderen. het is een boek dat je niet zomaar naast je legt nadat je de laatste zinnen hebt gelezen.

Door dit boek besef je dat familie alles is en familiebanden krijg je dit stuk en ook vriendschap speelt een belangrijke rol. Is dit een feelgood boek? Sommigen zullen hierop ja antwoorden. Dit is een boek dat je moet lezen en zeker in onzekere tijden, als familie en gezin broodnodig zijn . Dit boek is heel vlot geschreven en is ook heel vlot te lezen. Dit is wéér een pareltje  van Hamley Books.

Ik heb dit boek gelezen buiten de blog tour maar het was het waard om te lezen.

Meer recensies van dirksboekenkast