De Beenderband

dirksboekenkast 20 januari 2023
Dit boek is deel twee van de duologee : De gifgenoten.  Asper en Zaya zijn op de vlucht voor Saran. Het is een wederkerende strijd tussen goed en kwaad. Het is ook een eeuwenoude strijd en tijdens hun vlucht naar het gebied van de Beenderbezweerders ontmoeten ze een volk dat de huidige bewoners waren van het gebied en die in harmonie leefden met de magische wezens.

Deze harmonie werd verstoord door de mensen die op de wezens schoten. Deze mensen stonden onder de leiding van Rohan. Doorheen het hele verhaal volgen we de reis naar het gebied van Rohan.

De finale is de strijd tussen Saran en Rohan en hun volkeren met een heel spannend einde.

Zoals alle boeken van Hamley books is ook deze heel mooi uitgegeven. De cover sluit mooi aan op de cover van het vorige boek. Het begin van elk hoofdstuk is mooi geïllustreerd. Het verhaal is doorspekt met vele wijsheden en met mooie zinnen.

In dit boek had ik graag een soort van prolooggehad om nog sneller in het verhaal te komen, maar dit is maar een detail. Het is en blijft een prachtig boek dat zeker zijn vier sterren waard is.

Meer recensies van dirksboekenkast