echt genoten

dirksboekenkast 08 februari 2023
spoiler alert

Dit is deel twee van de trilogie van Saskia Lauwagie. Met dit verhaal doet Saskia meer dan bevestigen. Het verhaal tussen Lorenzo en Petra verdwijnt wat in de achtergrond . Lorenzo leeft zonder veel fouten. Heet is een genot om ook dit boek te lezen.

We volgen we in dit boek het proces om van de verhalen van Laura een boek te maken. Je ziet hoe het boek gevormd wordt. De zinnen zijn schitterend en eisen om steeds verder te lezen. Naast de verhaallijnvan Lorenzo en Petra wordt vervangen door een nieuwe. Als Valerie, een goede vriendin van Laura, terugkeert naar België. Zij komt terug omdat Valerie haar moeder terminaal ziek is en ze in de buurt wil blijven wanneer de moeder overlijdt. Door deze terugkomst is het vriendenclubje weer samen en genieten ze van de bijeenkomsten.

Als Juan, de man van Valerie, plots ook in België opduikt, zonder dat Valerie hier iets van zei, begint bij Laura alarmlichten  flikkeren. Laura blijft doorzoeken in haar gekende stijl wat de reden is om Juan zijn komst geheim te houden en als ook nog Elsa opduikt als Spaanse schone, slaan alle alarmsignalen op rood bij Laura.

Deze verhaallijn is heel spannend en die sfeer wordt prachtig opgewekt door Saskia. Blijkbaar is Juan een privé-detectiveen beschermt hij zijn half-zus tegen haar ex-man. Het komt tot een harde confrontatie tussen Elsa en haar ex-man.

alles wordt zo goed beschreven dat het lijkt dat je achter de hoofdrolspelers staat en alles van dichtbij volgt.

Het boek eindigt met een open einde en alle koppels kunnen verder met hun leven, ondanks een korte ontmoeting tussen Laura, Lorenzo samen met hun vrienden en Petra. Dit vindt plaats na de boekvoorstelling  van Laura. Na deze boekvoorstelling gaat ieder zijn weg, op naar een nieuw aventuur.

Meer recensies van dirksboekenkast