unlikabla

dirksboekenkast 12 juni 2023
Je kan dit boek lezen als een vervolg op Jack the ripper of Jack the ripper nieuwe versie.

We worden terug in de geschiedenis geslingerd ten tijd van donkere stegen en kroegen, de rijke klasse en het gepeupel. Het is ook de tijd van gearrangeerde huwelijken, om zo familiefortuinen te vrijwaren.

Het is zo mooi geschreven dat je precies in het decor zit en naast de personages staat. Er is een mooie opbouw van de spanning en

de climax is er één om vingers van af te likken.

De achtervolging met de koetsen en de strijd in het doolhof zijn mooi beschreven. Het leven in die tijd was voor gewone mensen heel donker. Het enige lichtpunt was het vermaak in de kroeg.

Eleonora en Everett, zus en broer, verhuizen van Canterbury naar Londen. Ze gaan er verblijven op het landgoed van de familie Clifton. Als in dezelfde periode junior R, zo wordt de 'nieuwe ' Jack the ripper genoemd' ook de verhuis naar Londen maakt lijkt een confrontatie bijna onvermijdelijk.

Eleonora en Felix groeien, ondanks hun wederzijdse afkeer, meer naar mekaar toe dan ze zelf willen toegeven.

Ook de relatie tussen Everett en Jonathan groeit langzaam.

Dit prachtig boek is zijn vier sterren meer dan waard. De cover is heel mooi en de afbeeldingen binnenin brengen licht en lucht in het verhaal. Het is een mooi sluitstuk van de un- reeks.

Meer recensies van dirksboekenkast