Vlucht

dirksboekenkast 05 februari 2023
Dit is een debuut die je van je sokken blaast. Wat ee boek is dit, wat een verhaal is dit.

Spoiler-alert.

Dit is een verhaal over voor sommigen zo iets banaal dan overspel.

Het is een boek over overspel, leugens en stalking.

Vanaf de eerste zin zit je in de roetsjbaan die Lorenzo en Laura beleven. Je raakt langzaam verstrikt in de intrigeren dit leest als een trien, een echte TGV. De zinnen brengen je spanning en erotiek. Het is alsof je alles mee-beleeft vanop de eerste rij. De scènes zijn heel filmisch beschreven .

Heel tof is ook het feit dat sommige whatsap-berichten letterlijk in het boek staan zoals Lorenzo, Petra of Laura ze op hun smartphones geschreven heeft. Laura blijft voor haar gezin en voor haar man vechten, wat heel moedig is. Je voelt zo de hele situatie escaleren. Door of dankzij corona komen er nog grappige en ook liefdevolle situaties naar voren.

Lorenzo is een man die left in het hier en nu, veel vergeet en ook iemand die geen nee kan zeggen. Dit gebrek, geen nee kunnen zeggen, speelt hem steeds parten. Jij krijgt het soms als lezer het op je zenuwen als je ziet dat hij steeds in dezelfde van trapt.

Als we naar de cover kijken zien we twee gebouwde handen waar een slang, serpent, om draait.

Het is bijzonder knap om van overspel en stalking zo een mooi, spannend boek te kunnen schrijven.

Ik kijk al uit naar deel twee (echtgenoten) en deel drie ( loslaten ).

Dit verdient een vier sterren en ik begin direct in deel twee, dat is al verschenen.

Meer recensies van dirksboekenkast