De graffitimoorden

dirksboekenkast 20 januari 2020
De eerste recensie van 2020 is een feit.

Dit een een echte thriller met veel spanning en ook romantiek.

De hoofdspeler , Keller Brik, verdient zijn geld als privédetective tot hij een vraag krijgt om een topambtenaar te zoeken. Wanneer deze vermoord wordt gevonden bij een graffiti tekening blijkt dit niet de enige moord te zijn. De politie loopt lange tijd achter de feiten aan. Door het onderzoek in een huis van de de topambtenaar , maar niet gekend was. Brik heeft ondertussen ook nog een andere opdracht voor een internationale artieste. Hierdoor komt de romantiek om de hoek kijken. Doorheen het verhaal komen we meer te weten over de relatie tussen Brik en zijn assistent. Geleidelijk komt ook het verleden van die topambtenaar naar boven en dit verleden blijkt niet zo proper te zijn. Zoals idereeen heeft ook Brik zijn duistere kanten en die komen we te weten door zijn ex collega, die nog steeds bij de politie werkt.  Hoofdstukken die handelen over de graffitimoorden wissel af met hoofdstukken over een personage die zijn identiteit pas in laatste fase bekend maakt en dit maakt dit boek zo boeiend. De cover sprak mij zeker aan. Deze thriller was een kennismaking met deze schrijver en deze vraagt naar meer. .

Meer recensies van dirksboekenkast