Bestemming geluk was moeilijk weg te leggen

DonderDesign 18 juni 2020
Bestemming geluk is mijn eerste boek wat ik lees van Aline van Wijnen. Het is niet haar eerste boek maar haar derde. Ik ben blij verrast, Bestemming geluk was moeilijk weg te leggen. Ik heb het gelezen met een glimlach op mijn gezicht. De hoofdstukken vlogen voorbij, een feelgood maar wel een met een serieus randje want Aline van Wijnen laat je ook nadenken over je keuzes. Hoe denk jij over anderen?

Wat ik mooi vond in het boek is dat Aline van Wijnen mensen met een kleine rol laat terugkeren. Iedereen die voorbij komt is niet éénmalig. Het stel dat geen keuze kan maken over de trouwring, de vrouw van de armband tot de de vrouw waar de ring voor gekocht werd door haar man. Melanie neem alle verhalen in zich op maar begint steeds meer ervan te leren wat haar klanten haar vertellen. Mooi hoe hier levenslessen naar voren komen.

Een leuk detail is dat de vriendin van Melanie schrijfster is. Je leest hoe ze reageert op recensies, reacties op social media en alles wat er komt kijken bij het schrijven van haar boek. Ik vind dit goed gedaan. Natuurlijk is niet elk boek fantastisch maar probeer opbouwend te zijn en kraak iemand niet totaal af als het niet jouw smaak is.

Meer recensies van DonderDesign