IJskoude setting

Edwin Wassink 12 februari 2024
Mysterieuze gebeurtenissen in een ijskoude setting! Dit is een verhaal met een beklemmende sfeer!

Een gekantelde bus vol studenten.
Een gestrande kabelbaan vol vreemden.
Een afgelegen chalet vol onderzoekers.

In een van de groepen verschuilt zich een moordenaar - maar in welke groep?
Buiten raast een sneeuwstorm en de hulpdiensten komen niet opdagen. Er is geen levende ziel te bekennen, iedereen is op de vlucht. Maar waarvoor? Overleven is moordend. En dat kan letterlijk genomen worden.

De drie verhaallijnen lijken niets met elkaar te maken te hebben. Aan de andere kant ook weer wel, iedereen zit in een op het oog onontkoombare situatie. Uiteindelijk komen de verhaallijnen echter bij elkaar en wordt alles duidelijk. Maar daarvoor moet je wel geduld tot het einde van het boek hebben. Maar er gebeurt zoveel spannends, het verhaal boeit zo enorm dat dat geen straf is. Je blijft maar doorlezen en dat komt ook door de cliffhangers aan het einde van de hoofdstukken.

De setting van het verhaal moet je wel liggen trouwens. Het speelt zich af in een post apocalyptische wereld waarin mensen grotendeels ten onder zijn gegaan aan een virus. Zo na een Corona periode moet je er maar net zin in hebben…

Ik vond het een goed verhaal, maar als ik het vergelijk met eerdere boeken dan vond ik die beter. Daarom geef ik De dwaling 4 sterren.

Meer recensies van Edwin Wassink