Aanrader!

Edwin Wassink 11 januari 2020
Max is een niet zo succesvol schrijver van beroep, heeft een vrouw en pleegdochter en leidt een normaal leven. Dit in tegenstelling tot zijn broer die opgesloten zit in een psychiatrische inrichting. Max heeft nog nooit iets onwettigs gedaan. Maar daar komt snel verandering in. Binnen een paar dagen zal hij een weerzinwekkende misdaad plegen. Alleen weet hij dit zelf nog niet. Er zijn echter wel mensen die dat weten en hem willen stoppen voordat het te laat is…

Wat een goed boek is dit! Knap hoe het verhaal je vanaf de eerste bladzijden in zijn  greep houdt en je niet meer loslaat. En als je dan ook nog beseft dat het onder andere over moeilijke onderwerpen als pedofilie gaat, dan vind ik dat nog knapper. Het boek heeft alle elementen in zich. Spanning, volop verrassende wendingen, humor, snelheid, maar toch ook wel een dieper achterliggende gedachte. Dat laatste blijkt ook wel uit het naschrift van Fitzek zelf waarin hij de thema's wat verder uitdiept.

Ik had het boek al een tijdje op mijn lijstje staan om te lezen, maar ik heb spijt dat ik er niet eerder aan ben begonnen. Een aanrader!

Meer recensies van Edwin Wassink