Intrigerend en meeslepend

Evelien Poels 23 november 2021
Wat een fijne toevoeging op de Munch en Mia serie van Samuel Björk!
We ontmoeten een 10 jaar jongere Mia die nog een beetje onzeker in het leven staat en nog niet die getroebleerdheid heeft die je in latere boeken tegenkomt. Wat je dan weer nieuwsgierig maakt naar alle tussenliggende jaren. Dat heeft Björk dus heel slim gedaan.
Sowieso fijn aan alle boeken van Björk is de verwijzing naar actuele en maatschappelijke issues die overal in zijn boeken verweven zitten. Zo speelt in Sneeuwwit het intrigerende verhaal van de jonge Lyda die met haar opa heel afgelegen woont en die zich voorbereiden op het einde der tijden. Wat haar rol precies is in het verhaal blijft lang onduidelijk maar ook hier komen alle eindjes weer mooi bij elkaar in een meeslepend slot.
Ook licht Björk een tipje van de sluier over het ontstaan van de bijzondere dynamiek tussen de twee hoofdpersonages en krijgen we meer te horen over de tweelingzus van Mia, Sigrid.
Hopelijk gaan we nog meer horen over wat er in de jaren hierna gaat spelen tussen Mia en Sigrid en welke weg Mia aflegt want ik ben nog lang niet uitgekeken op dit intrigerende personage.

Meer recensies van Evelien Poels