Veldgids voor in de praktijk

Eefje 28 juli 2020
Ik ben ooit bij Myrthe van der Meer terecht gekomen door een aflevering van ‘’24 uur met…’’. In deze aflevering vertelde ze Theo Maassen over haar tijd op de Paaz (verpleegafdeling psychiatrie). Myrthe heeft namelijk een vorm van asperger in combinatie met een vorm van manische depressiviteit. Over haar tijd op de PAAZ heeft ze twee boeken ‘PAAZ’ en het vervolg ‘UP’ geschreven. Deze boeken heb ik in een ruk uitgelezen. Ze weet op een luchtige manier over de psychiatrie te schijven, bij de boeken kun je zowel lachen als huilen.

Na het lezen van PAAZ en UP kwam ‘Het houden van mannen uit’. Ik koop boeken bijna nooit nieuw dus het heeft even geduurd voordat ik het tweedehands kon bemachtigen. Dit boek heeft alleen maar humor. De leukste stukken van het boek vond ik de delen waar Myrthe het had over haar eigen ervaring met ‘het houden van mannen’. Het boek spot echter niet alleen met de man maar ook met ‘de partner’. Desondanks het feit dat ik veel heb gelachen met het boek vond ik het soms iets te veel over hetzelfde gaan. Een boek van 150 pagina’s over dezelfde onderwerpen was waarschijnlijk ook genoeg geweest. Het boek leert je uiteindelijk dat we de man soms de man moeten laten zijn, al is er altijd ruimte voor verbetering/training. Al met al een aanrader als je even wat luchtige leeskost wilt hebben, of het een aanrader voor de man zelf is… dat weet ik zo nog niet.

Meer recensies van Eefje