Even wegdromen binnen een andere cultuur

Eefje 02 november 2021
- 3.5/5 Stars -

Dit is de eerste keer dat ik een book van Alexander McCall Smith lees. Ik weet niet of het een goede keus was om enkel een boek midden uit de serie te lezen maar dat was nu eenmaal het enige boek dat ik van deze serie in huis had.

Dit boek brengt je even naar een andere wereld en laat je een geheel andere cultuur zien. Een cultuur/leefomgeving waar regen wordt verwelkomd, weesjes worden opgevangen door dorpsbewoners, mieren worden gegeten door kinderen (en smaken naar pindakaas), er nog de veronderstelling bestaat dat mannen een andere rol in de samenleving hebben dan vrouwen en het kopen van een bed in de vorm van een hart een geheel maandsalaris kost. Dit alles vond ik fantastisch aan het boek, het geeft me een rede om meer boeken uit deze serie te gaan lezen.

Aan de andere kant is het boek wel heel traag. Er lopen in het boek drie spanningsbogen echter blijft elke spanningsboog redelijk oppervlakkig en wordt er niks echt uitgediept, dit maakte het boek naar mijn mening soms saai.

Meer recensies van Eefje