Unieke thriller...

Eefje 14 december 2020
Het verhaal ‘Ijs Tweeling; van S.K. Tremayne gaat over een Brits gezin dat in Londen woont en verhuist naar een schots eiland genaamd ‘Torran’. De aanleiding van deze verhuizing is de dood van Lydia de ene helft van de eeneiige tweeling van Agnus en Sarah. Tijdens de verhuizing wordt Kristie, de andere helft van de tweeling, steeds onrustiger. Ze komt in een identiteitscrisis waarin ze beweerd Lydia te zijn in plaats van Kristie. Wanneer Sarah zich realiseerde dat ze zich waarschijnlijk heeft vergist, dat niet Lydia maar Kristie die dag is overleden stort haar wereld opnieuw in. De vraag wat er echt is gebeurd op de dag dat Lydia (of Kristie?) is overleden wordt alleen maar groter.

Binnen het boek volg je zowel de verhaallijn van Sarah, de moeder van Kristie en Lydia als Agnus, de vader van Kristie en Lydia. Echter heeft Sarah de hoofdrol in dit boek. Toen ik op de helft van het boek was had ik nog geen flauw idee hoe het boek zou aflopen. Had Agnus er iets mee te maken? Was het een ongeluk? Echter krijg je op een gegeven moment wel sterke hints met betrekking tot de afloop van het verhaal. Dit is ergens wel jammer want het einde is hierdoor niet geheel onverwachts. Desondanks is het hierdoor niet persé een slecht einde. Ik vind de invalshoek van het einde vrij uniek, je ziet dit soort eindes in thrillers wel vaker terug maar het is geen ‘standaard einde’ van een thriller.

Meer recensies van Eefje