Enorm mooi geschreven

Eefje 20 oktober 2020
Wanneer je een fan bent van de film Intouchables dan moet je dit boek zeker gaan lezen. Meestal ben ik niet zo van de sappige liefdesromans, echter geeft dit boek zo’n mooie levensechte omschrijving van de gedachtegang en de ervaringen van het hoofdpersonage Louisa Clark dat je helemaal vergeet dat je een roman aan het lezen bent met een liefelijke kaft met roze vogeltjes en krullende letters. Ja, op de cover had ik dit boek zeker niet uitgekozen.

Voor jou gaat over de 27-jarige Louisa Clark die werkzaam is in een lunchroom. Op een dag geeft de baas aan dat de lunchroom gaat sluiten. Louisa woont nog thuis en haar familie heeft het niet breed, haar inkomen is dus heel belangrijk. Hierom moet ze zo snel mogelijk aan een nieuwe baan zien te komen. Zodoende komt ze te werken voor Will, een dertiger die een aantal jaar geleden gedeeltelijk verlamd is geraakt door een verkeersongeluk.

Meer dan dit wil ik natuurlijk niet verklappen, daarvoor moet je het boek zelf maar gaan lezen! Je kunt wel al raden dat Louisa en Will een hechte relatie opbouwen. Op het eind van het boek moest ik de tranen letterlijk inhouden.

Het boek is ook verfilmd, echter twijfel ik of ik deze film wil kijken. Ik wil het beeld dat ik in mijn hoofd heb namelijk niet verpesten. Ik weet wel dat ik het vervolg boek ‘Een leven na jou’ dit jaar nog ga lezen.

Meer recensies van Eefje