Van de ene naar de andere burgeroorlog

Elbert Grift 22 juni 2020
Het verhaal begint bij de familie Damau, de heer des huizes heeft Roser, een jong meisje, van de straat geplukt, zijn ene zoon (Guillem) wordt verliefd op haar maar sneuvelt in de Spaanse burgeroorlog, ze vlucht als weduwe het land uit richting Chili met haar zwager Victor, een arts.
Om de toegang te vergemakkelijken geven ze zich uit als man en vrouw, dat is ook beter nu blijkt dat ze zwanger is.
In Chili lijken ze het leven weer op te pakken maar na een aantal jaar breekt ook hier een burgeroorlog uit en moeten ze weer terug naar Spanje.
Het is een boeiend boek met de vaardige hand geschreven die we kennen van Isabel Allende, maar ik zou liever gehad hebben dat het verhaal zich meer uitdiepte ten koste van de politiek dan zou het voor mij nog beter te pruimen zijn, maar ook dat hoort natuurlijk bij de auteur, die op deze manier al menig boek schreef

Meer recensies van Elbert Grift