De terugkeer naar Maxton Hall

Eline Wilde-Noijen 25 februari 2024
Ruby is in shock: ze is geschorst van Maxton Hall College. En alles wijst erop dat niemand minder dan James hier verantwoordelijk voor is… na alles wat ze samen hebben meegemaakt. Ze dacht dat ze eindelijk de échte James had leren kennen: de man met toekomstdromen, die haar aan het lachen maakt en die haar hart sneller laat kloppen met een enkele blik. Alles wat ze dacht te weten blijkt een leugen.

Terwijl Ruby worstelt om alsnog haar diploma te halen dreigt James opnieuw te bezwijken onder de verplichtingen van zijn veeleisende familie. Is er nog een kans op een lang en gelukkig leven samen? Of worden ze elkaars ondergang?

Daar is het laatste deel van de Maxton Hall serie. Ik was zo benieuwd hoe het verder zou gaan na het tweede deel, want we bleven achter met een mega cliffhanger.

“Elke stap doet pijn, elke ademhaling voelt als een loodzware opgave. Mijn oren suizen, waardoor ik bijna niets anders meer hoor. Het gelach van leerlingen, weergalmende voetstappen, het geknars van de dubbele deuren waardoor ik Maxton Hall verlaat en het onbekende tegemoet treed.”

Dit laatste deel in de serie gaat verder waar het vorige boek is gebleven en ik had eigenlijk gehoopt op nog meer drama, want ik hou van drama. Maar ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld, want naar mijn mening ging het iets te snel weer de goede kant op.

Misschien scheelt het als je de boeken wat sneller achter elkaar leest waardoor je meer in het verhaal blijft zitten.

Ook in dit deel volg je James, Lydia, Ember, Ruby en Graham. Dat vond ik in voorgaande delen ook leuk want dan leer je alle personages die een grotere rol spelen beter kennen. En ik was wel benieuwd hoe het verder zou gaan met Lydia en of Ember misschien ook een happy end zou krijgen.

“Waarom kijk je zo sip, lieverd? vraagt mam. Ik zucht. Ze ziet ook alles. Wren noemt mij een superheld, maar zo zie ik mijn moeder stiekem als ze weer eens ziet wat niemand op zou vallen.”

Ik vind het tof dat de personages elkaar ook allemaal kennen en dat hun levens allemaal door elkaar gevlochten zijn. Sommige ontmoetingen zijn misschien iets te toevallig gedaan door de auteur, maar dat stoort me eigenlijk niet. Dat maakt het verhaal misschien juist wel mooi af.

Dit deel draait voornamelijk om Lydia en James en hun familie. Is het wel echt een familie? Of… en daar laat Ophelia zich ook zien, tante van Lydia en James. Meteen vanaf het eerste moment dat zij in beeld komt ben je gewoon gek op haar. Zoveel positiviteit.

Dit derde en laatste deel van Maxton Hall krijgt van mij 3,5 ster. Ik had gehoopt op een knallend laatste deel, maar dat was niet. Er vallen wel wat puzzelstukjes op hun plek maar verder kabbelt het rustig voort. Het verveelt gelukkig geen moment, mede dankzij de fijne personages en schrijfstijl van de auteur is het ondanks alles toch een fijne afsluiter.

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen